Специфіка психологічної дезадаптації іноземних студентів англомовної форми навчання
PDF

Ключові слова

дезадаптація
англомовні студенти
адаптація
вища освіта

Як цитувати

Васильєва, О. (2020). Специфіка психологічної дезадаптації іноземних студентів англомовної форми навчання. Медицина сьогодні і завтра, 89(4), 59-65. https://doi.org/10.35339/msz.2020.89.04.08

Анотація

Інтерналізація вищої освіти зумовлена глобалізацією сучасного світу. Якісна підготовка спеціалістів і доступність вищої освіти спонукають іноземних громадян до навчання в закладах вищої освіти України. Пріоритетними завданнями сучасної медичної психології є ефективне вирішення питання особливостей проявів і механізмів розвитку дезадаптивних станів в умовах соціального стресу, оптимізація надання кваліфікованої медико-психологічної допомоги та психопрофілактики подібних хворобливих станів. Із дотриманням принципів біоетики й медичної деонтології проведено комплексне обстеження 372 іноземних студентів англомовної форми навчання І–VI курсів Харківського національного медичного університету обох статей у середньому віці (19±3) роки. Усіх обстежених було розподілено на три групи залежно від регіонів, з яких вони приїхали на навчання. Проаналізовано вираженість проявів дезадаптивних станів. Виділено такі варіанти патопсихологічної симптоматики: астено-депресивний (23,1 % обстежених І групи, 15,8 % – II групи та 25,6 % обстежених III групи), гіперестезичний (29,9; 29,8 та 22,2 % обстежених відповідно), тривожний (25,5 % обстежених І групи, 18,9 % – ІІ групи та 31,1 % обстежених III групи) та дисфоричний (21,5; 35,5 та 21,1 % відповідно). Дійшли висновку, що нервово-психічне напруження найбільш сильно пов’язано з руховою активністю, працездатністю та емоційними проявами, при цьому найбільш за все функціональні навантаження відмічаються у такій сфері, як пам’ять.

Ключові слова: дезадаптація, англомовні студенти, адаптація, вища освіта.

https://doi.org/10.35339/msz.2020.89.04.08
PDF

Посилання

Khaustov, М.М., Hordiienko, N.O., Poruchikov, V.V., & Kolotilov, O.V. (2018). Nova stratehiiarozvytku medychnoi osvity v Ukraini: intehratsiia dosvidu lideriv haluzi [A new strategy for the development of medical education in Ukraine: the integration of the experience of industry leaders]. Proceedings from Hromadske zdorovia v Ukraini: prohlemy ta sposobyyikh vyrishennia: naukovo-praktychna konferentsiia z mizhnarodnoiu uchastiu (do 95-richnoho yuvileiu z dnia zasnuvannia kafedry hromadskoho zdorovia ta upravlinnia okhoronoiu zdorovia KhNMU). (Kharkiv, 24 zhovtnia 2018 roku) - Public health in Ukraine: problems and ways to solve them: scientific-practical conference with international participation (to the 95th anniversary of the founding of the Department of Public Health and Health Management of KhNMU). (Kharkiv, October 24, 2018). (pp. 139-140). Kharkiv, KhNMU. Retrieved from http:// repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/21858 [inUkrainian].

Voronenko, Yu.V., & Fesun, Yu.I. (2002). Aktualni problemy rozvytku systemy pidhotovky inozemnykh hromadian u vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchalnykh zakladakh Ukrainy [Actual problems of development of the system of training of foreign citizens in higher medical (pharmaceutical) educational institutions of Ukraine]. Medychna osvita - Medical Education, (3), 14-16 [in Ukrainian].

Katsapov, D.V., Potapov, S.M., Vasylieva, O.V., Baliuk, O.H., Krainenko, O.V., & Oliinyk, A.O. (2013). Optymizatsiia pidhotovky inozemnykh spetsialistiv-likariv na medychnykh fakultetakh KhNMU [Optimization of training of foreign specialists-doctors at medical faculties of KhNMU]. Proceedings from Orhanizatsiia navchalnoho protsesu studentiv z riznymy kvalifikatsiinymy rivniamy pidhotovky v KhNMU: XLVII navchalno-metodychna konferentsiia (Kharkiv, 27 lystopada 2013 roku) - Organization of the educational process of students with different qualification levels at KhNMU: XLVII educational and methodical conference (Kharkiv, November 27, 2013). (pp. 15-17). Kharkiv: KhNMU. Retrieved from http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/4820 [in Ukrainian].

Marakushin, D.I., Vasilyeva, O.V., Sinaiko, V.M., Oleinik, A.A., Poluektova, G.I., Oleinik, M.A., & Peshenko, I.V. (2018). К voprosu ob optimizatsii uchebno-vospitatelnoho protsessa s inostrannymi studentami v ukrainskikh meditsinskikh vuzakh [To the question of optimization of a training and educational process with foreign students in Ukrainian medical high schools]. Sovremennoie sostoianiie, prohlemy i perspektivy meditsinskoho obrazovaniia: mezhdunarodnaia uchebno-nauchno-prakticheskaia konferentsiia (Bukhara, Uzbekystan, 12.04.18) - Current Condition, Problems and Prospects of Medical Education: The international educational-scientific-practical conference (Bukhara, Uzbekistan, 04 Dec 2018). (pp. 71-75). Bukhara. Retrieved from http://repo.knmu.edu.ua/bitstream/123456789/19474/l/%D0%91%Dl%83%Dl%85%D0%B0%Dl%80%D0%B012-04-2018.PDF [in russian].

Letik, L, Vasylieva, O., & Potapov, S. (2014). Vykhovnarobota z inozemnymy studentamyyak zaporuka formuvannia tvorchoi osobystosti maibutnoho likaria [Educational (moral building) work with foreign students as a key to creative personality of future doctor formation], Naukovi zapysky kafedry pedahohiky - Scientific Notes of the Department of Pedagogy, 37, 189-196. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzkp_2014_37_25 [in Ukrainian].

Korobchanskyi, V.O., Rezunenko, Yu.K., Herasymenko, O.I., Katelevska, N.M., & Bohachova, O.S. (2018). Aktualni pytannia formuvannia motyvatsii do navchannia u studentiv Kharkivskoho natsionalnoho medychnoho universytetu [Actual questions of formation of study motivation in students of Kharkiv National Medical University]. Medychna osvita-Medical Education, (4), 141-144. DOI: 10.11603/ me.2414-5998.2018.4.9397 [in Ukrainian].

Kozhyna, A.M., Markova, M.V., Grinevich, E.G., & Zelenskaya, E.A. (2011). Kprobleme adaptatsionnoho sindroma studentov mladshykh kursov VUZov III—IV urovnei akkreditatsii [The problem of the undergraduate students of universities III—IV accreditation levels]. Arkhiv psykhiatrii - Archive of Psychiatry, 17(4(67)), 32-35. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/apsuh_2011_17_4_9 [in russian].

Chaban, O.S., Khaustova, O.O., & Trachuk, L.Ye. (2016). Shliakhy pidvyshchennia efektyvnosti navchannia studentiv za spetsialnistiu "Medychna psykholohiia" [Ways to improve the effectiveness of teaching medical students majoring in medical psychology]. Medychna psykholohiia-Medical Psychology, (1), 3-8. Retrieved from http://www.mps.kh.Ua/archive/2016/l/l [in Ukrainian],

Leshchyna, I.V. (2011). Skryninhova diahnostyka nepsykhotychnykh psykhichnykh rozladiv u studentiv-medykiv [Screening diagnosis of non-psychotic mental disorders in medical students]. Visnyk problem biolohii i medytsyny - Bulletin of Problems in Biology and Medicine, 1(2), 131-135 [in Ukrainian].

Pshuk, N.G., Slobodianiuk, D.P. (2015). Rol psykhosotsialnykh chynnykiv v genezi sotsialnoi dezadaptatsii u studentskoi molodi [Role of psychosocial factors in the genesis of social exclusion among student youth]. Ukrainskyi visnyk psykhonevrolohii - Ukrainian Bulletin of Psychoneurology, 23(2(83)), 86-91. Retrieved from https://uvnpn.com.ua/upload/iblock/d3f/d3f5232d0c31aac7e5270f2bf509flc9.pdf [in Ukrainian].

Kapustnyk, V.A., Markovskyi, V.D., Katsapov, D.V., et al. (2012). Kerivnytstvo robotoiu inozemnykh studentiv medychnykh VNZ v suchasnykh umovakh navchannia [Management of foreign students of medical universities in modem conditions of study]. Proceedings from Vprovadzhennianovykh tekhnolohii za kredytno-modulnoi systemy orhanizatsii navchalnoho protsesu и VM(F)NZ III IV rivniv akredytatsii: Vseukrainska navchalno-naukova konferentsiia, prysviachena 55-richchiu Ternopilskoho derzhavnoho medychnoho universytetu imeni I.Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy (26-27 kvitnia 2012 r.) — Introduction of new technologies under the credit-modular system of organization of educational process in VM (F) NZ of III-IV levels of accreditation: All-Ukrainian educational-scientific conference dedicated to the 55th anniversary of I. Gorbachevsky Ternopil State Medical University of the Ministry of Health of Ukraine April 26-27 2012) (pp. 77-78). Temopil: TDMU [in Ukrainian].

Markovskyi, V.D., Katsapov, D.V., Vasylieva, O.V., et al. (2013). Zistavlenniapokaznykiv skladannia anhlomovnymy studentamy litsenziinoho ispytu «Krok 2» ta derzhavnykh ispytiv yak optymalnykh kryteriiv pidhotovky inozemnykh likariv u medychnykh VNZ Ukrainy [Comparison of indicators of passing the license exam «Krok 2» by English-speaking students and state exams as optimal criteria for training foreign doctors in medical universities of Ukraine]. Proceedings from Kredytno-modulna systema orhanizatsii navchalnoho protsesu и vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy na novomu etapi : Xyuvileina Vseukrainska navchalno-naukova konferentsiia z mizhnarodnoiu uchastiu - Credit- module system of organization of educational process in higher medical educational establishments of Ukraine at a new stage: 10th anniversary All-Ukrainian educational and scientific conference with international participation. (Part 2) (pp. 209-212). Tenopil: TDMU [in Ukrainian].

Kozhyna, H., Mykhaylov, V., & Vyun, V. (2017). The phenomenon of psychological adaptation to the professional activities of doctors. European Psychiatry. The Journal of the European Psychiatric Association, 41, 690-691.

Malakhov PS., Asieieva Yu.O., Volynko V.V., Kharitonova A.S. (2016). Problemnist adaptatsii studentiv-medykiv [Problems of adaptation of medical students]. Medychna psykholohiia - Medical Psychology, vol. ll,№2,pp. 3-5. Retrieved from http://www.mps.kh.Ua/archive/2016/2/l [in Ukrainian].

Kozhyna, H.M., Zelenska, K.O., Haichuk, L.M., Khaustov, M.M., & Zelenska, H.M. (2018). Medyko- psykholohichnyi pohliad na problemu adaptatsii anhlomovnykh studentiv molodshykh kursiv do navchalnoi diialnosti [Medico-psychological view on the problem of adaptation of English-speaking junior students to educational activities]. Proceedings from Anhlomovne navchannia v KhNMU: suchasnyi stan, problemy ta perspektyvy materialy: LI navchalno-metodychna konferentsiia (m. Kharkiv, 31 sichnia 2018 r.) - English-language education at KhNMU: current state, problems and prospects: LI educational-methodical conference (Kharkiv, January 31, 2018). (pp. 54-56). Kharkiv: KhNMU [in Ukrainian].