Психогігієнічні аспекти формування психофізіологічних функцій учнівської молоді залежно від характеру навчання
PDF (Українська)

How to Cite

Герасименко, О. (2013). Психогігієнічні аспекти формування психофізіологічних функцій учнівської молоді залежно від характеру навчання. Medicine Today and Tomorrow, 61(4), 189-192. Retrieved from https://msz.knmu.edu.ua/article/view/117

Abstract

УДК 613.65:616-003.96:616.8-008.615

О.І. Герасименко

Харківський національний медичний університет

ПСИХОГІГІЄНІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИХ ФУНКЦІЙ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАЛЕЖНО ВІД ХАРАКТЕРУ НАВЧАННЯ

Описано динаміку формування професійно значущих функцій у процесі навчання спеціальності, пов'язаної з високим рівнем психоемоційного навантаження на зро-стаючий організм. Виявлено особливості процесу психофізіологічної адаптації підлітків до навчального режиму. Встановлено специфіку реалізації вищих психофізіологічних функцій організму підлітків у процесі навчання різним спеціальностям.

Ключові слова: учні-підлітки, психофізіологічні функції, адаптація.

О.И. Герасименко

ПСИХОГИГИЕНИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ФОРМИРОВАНИЯ ПСИХОФИЗИОЛОГИЧЕСКИХ ФУНКЦИЙ УЧАЩЕЙСЯ МОЛОДЕЖИ В ЗАВИСИМОСТИ ОТ ХАРАКТЕРА ОБУЧЕНИЯ

Описана динамика формирования профессионально значимых функций в процессе обучения специальности, связанной с высоким уровнем психоэмоциональной нагрузки на растущий организм. Выявлены особенности процесса психофизиологической адаптации подростков к учебному режиму. Установлена специфика реализации высших психофизиологических функций организма подростков в процессе обучения различным специальностям.

Ключевые слова: учащиеся-подростки, психофизиологические функции, адаптация.

O.I. Gerasimenko

PSYCHO-HYGIENIC ASPECTS OF THE FORMATION OF STUDENTS' PSYCHO-PHYSIOLOGICAL FUNCTIONS DEPENDING ON THE NATURE OF LEARNING

The dynamics of professionally significant functions in the process of learning a specialty related to the high level of psychological and emotional strain on the growing organism is described. The features of the adaptative process of teenagers to school mode are founded. The specificity of the high psycho-physiological functions of the adolescent organism in learning various trades is established.

Key words: the students-adolescents, psycho-physiological functions, adaptation.

PDF (Українська)

References

Махнюк В. М. Законодавство України про гігієнічні питання збереження здоров'я дітей у загальноосвітніх навчальних закладах / В. М. Махнюк // Довкілля та здоров'я. - 2005. - № 3. - С. 22-24.

Проблема гигиенической диагностики здоровья в медицине окружающей среды / М. П. Захарченко, М. М. Захарченко, В. М. Захарченко [и др.] // Гигиена и санитария. - 2005. - № 6. - С. 67-70.

Стан здоров'я підлітків та особливості їхнього способу життя / Н. В. Медведовська, С. Д. Пономаренко, Т. К. Кульчицька, О. В. Олексієнко // Україна. Здоров'я нації. - 2007. - № 3-4. - С. 27-30.

Актуальні наукові проблеми забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя дітей і підлітків в сучасних умовах України / Н. С. Полька, Г. М. Сисоєнко, Г. М. Єременко [та ін.] // Гігієна населених місць. - 2003. - Вип. 42. - С. 319-323.

Swartz Martha K. Adolescent health care / Martha K. Swartz // Journal of Рediatric Нealth Сare. - 2009. - V. 23, № 1. - P. 1.

Изюмова С. А. Свойства активированности и процессы переработки и хранения информа -ции у человека / С. А. Изюмова // Психофизиологические исследования интеллектуальной саморегуляции и активности. - М. : Наука, 1980. - С. 148-162.

Унифицированная методика изучения физиолого-гигиенических аспектов профессио -нальной пригодности и профессионального отбора молодежи / [под ред. Г. Н. Сердюков- ской]. - М. : МЗ СССР, 1984. - 76 с.