Комунікативні бар’єри як основа порушення професійної взаємодії в лікувальному процесі пацієнтів з цереброваскулярними захворюваннями
PDF

Ключові слова

комунікативна компетентність
комунікативні бар’єри
професійна взаємодія
лікарі
цереброваскулярні захворювання

Як цитувати

Яворська, Т. П. (2020). Комунікативні бар’єри як основа порушення професійної взаємодії в лікувальному процесі пацієнтів з цереброваскулярними захворюваннями. Медицина сьогодні і завтра, 80(3), 69–74. вилучено із https://msz.knmu.edu.ua/article/view/331

Анотація

Комунікативні навички лікаря є важливою складовою успішності лікувального процесу. У 77 % лікарів виявлено емоційні бар’єри в міжособистісній взаємодії, що негативно впливає на професійну комунікацію. Основними емоційними перешкодами є порушення контролю емоцій, їхня негнучкість та неадекватний прояв. Показано, що профіль комунікативних труднощів лікарів характеризується зниженим контролем над емоційними проявами, негативними невербальними сигналами, посиленими мімічними реакціями та жестикуляцією, суттєвим впливом емоційного тла й відношення до співрозмовника у взаємодії, невмінням емоційно транслювати підтримку.

PDF

Посилання

Гуменна І. Р. Особливості підготовки майбутніх лікарів до професійної комунікації / І. Р. Гуменна // Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. – 2015. – № 1 (48). – С. 100–104.

Чертков Ю. И. Эмоциональный интеллект врача / Ю. И. Чертков // Новости медицины и фармации [Электронный ресурс]. – 2010. – № 2 (307). – Режим доступа : http://www.mif-ua.com/archive/article/11595.

Faguy K. Emotional intelligence in health care / K. Faguy // Radiol. Technol. – 2012. – Vol. 83 (3). – P. 237–253.

Маркова М. В. Емоційний інтелект та його роль в розвитку професійної дезадаптації медичних працівників / М. В. Маркова, А. Р. Марков, О. В. Піонтковська // Таврический журнал психиатрии. – 2014. – Т. 18, № 3 (68). – С. 30–33.

Веприк Т. Комунікативна компетентність – інтегрально значуща якість майбутнього лікаря / Т. Веприк // Витоки педагогічної майстерності. – 2017. – Вип. 19. – С. 67–72.

Кайдалова Л. Г. Психологія спілкування : навчальний посібник / Л. Г. Кайдалова, Л. В. Пляка. – Харків : НФау, 2011. – 132 с.

Monroe A. D. Fostering emotional intelligence in medical training: the SELECT program / A. D. Monroe, A. English // Virtual Mentor. – 2013. – Vol. 1, issue 15 (6). – P. 509–513.

Emotional intelligence in medical education: a critical review / M. G. Cherry, I. Fletcher, H. O'Sullivan, T. Dornan // Med. Educ. – 2014. – Vol. 48 (5). – P. 468–478.

Team emotional intelligence, team interactions, and gender in medical students during a psychiatry clerkship / N. J. Borges, B. M. Thompson, B. J. Roman [et al.] // Acad. Psychiatry. – 2015. – Vol. 39 (6). – P. 661–663.

Светличная Т. Г. Эмоциональный интеллект как инструмент повышения медицинской эффективности здравоохранения / Т. Г. Светличная, Е. Ю. Зуева, К. Г. Вилова // Экология человека. – 2014. – № 10. – С. 54–60.

Фетискин Н. П. Социально-психологическая диагностика развития личности в малых группах : учебное пособие / Н. П. Фетискин, В. В. Козлов, Г. М. Мануйлов. – М. : Изд-во Института психотерапии, 2002. – С. 41–42.