Безперервна медична освіта в контексті кредитно-модульної системи: перспективи розвитку і вдосконалення
PDF

Як цитувати

Кравчун, П., Лапшина, Л., Бабаджан, В., Шелест, О., Борзова, О., Кожин, М., Шумова, Н., Тітова, Г., Залюбовська, О., Риндіна, Н., & Шушляпін, О. (2013). Безперервна медична освіта в контексті кредитно-модульної системи: перспективи розвитку і вдосконалення. Медицина сьогодні і завтра, 59(2), 140-145. вилучено із https://msz.knmu.edu.ua/article/view/164

Анотація

УДК 378.147:378.091:61

П.Г. Кравчун, Л.О. Лапшина, В.Д. Бабаджан, О.М. Шелест, О.Ю. Борзова, М.І. Кожин, Н.В. Шумова, Г.Ю. Тітова, О.І. Залюбовська, Н.Г. Риндіна, О.І. Шушляпін

Харківський національний медичний університет

БЕЗПЕРЕРВНА МЕДИЧНА ОСВІТА В КОНТЕКСТІ КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЇ СИСТЕМИ: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ І ВДОСКОНАЛЕННЯ

У роботі подано обґрунтування нових підходів до навчання у рамках кредитно-модуль ної системи і при безперервній медичній освіті. Впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у ВНЗ є важливим чинником стимулювання ефективної та якісної в змістовому і практичному відношенні роботи викладача і студента. Розробка модуля проводиться на основі глибокої аналітичної роботи над змістовим наповненням дисципліни та структуризацією їх як системи.

Ключові слова: вища медична освіта, кредитно-модульна система.

П.Г. Кравчун, Л.О. Лапшина, В.Д. Бабаджан, О.М. Шелест, О.Ю. Борзова, М.И. Кожин, Н.В. Шумова, Г.Ю. Титова, О.И. Залюбовская, Н.Г. Рындина, О.И. Шушляпин

НЕПРЕРЫВНОЕ МЕДИЦИНСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В КОНТЕКСТЕ КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЙ СИСТЕМЫ: ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ И УСОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ

В работе представлено обоснование новых подходов к обучению в рамках кредитно-модульной системы и при непрерывном медицинском образовании. Внедрение кредитно-модульной системы организации учебного процесса в вузе является важным фактором стимулирования эффективной и качественной в смысловом и практическом отношении работы преподавателя и студента. Разработка модуля производится на основе глубокой аналитической работы над содержательным смыслом дисциплины и структуризацией их как системы.

Ключевые слова: высшее медицинское образование, кредитно-модульная система.

P.G. Kravchun, L.A. Lapshina, V.D. Babadzhan, O.M. Shelest, E.Yu. Borsova, M.I. Kozhin, N.V. Shumova, E.Yu.Titova, E.I. Salyubovska, N.G. Ryndina, O.I. Shushlyapin

CONTINUING MEDICAL EDUCATION IN THE CONTEXT OF CREDIT-MODULE SYSTEM: PROSPECT of the DEVELOPMENT AND ELABORATION

The grounds of new approaches are in-process presented in teaching within the framework of the credit-module system and at continuous medical educations. Introduction of the credit-module system of organization of educational process in the institutes of higher is the important factor of stimulation of effective and high-quality in a semantic and practical relation work of teacher and student taking into account time of their direct intercourse in the process of teaching. The modules are developed on the basis of deep analytical work with respect to meaning and content of discipline and structure them, as a system.

Key words: higher medical education, credit-module system.

Поступила 15.11.12

PDF

Посилання

Андреев А. С. Реформа образования с точки зрения психолога / А. С. Андреев // Гуманитарные науки. - 2006. - № 2. - C. 20-26.

Березнюк В. В. Використання сучасних технологій у підготовці лікарів-інтернів за фахом «Оториноларингологія» / В. В. Березнюк, О. В. Ковтуненко, Н. В. Хоботова // Актуальні питання післядипломної освіти в Україні : матеріали навч.-метод. конференції, присвяченої 80-річчю ХМАПО. - Харків, 2003. - С. 33-34.

Богоявленская Д. Б. К вопросу о дивергентном мышлении / Д. Б. Богоявленская, И. А. Су-соколова // Психологическая наука и образование. - 2006. - № 1. - С. 85-95.

Гребнев А. «Анти-Болонья»: позиция или поза? / А. Гребнев // Высшее образование в России. - 2005. - № 9. - C. 8-15.

Давыдов Ю. Болонский процесс. Миф или реальность? / Ю. Давыдов // Высшее образование в России. - 2005. - № 10. - C. 3-12.

Державна національна програма «Освіта» (Україна XXI століття). - К. : Райдуга, 1994. - 56 с.

Джапарова Р. О присоединении Кыргызстана к Болонскому процессу / Р. Джапарова // Высшее образование в России. - 2005. - № 10. - C. 12-26.

Дзвінчук Д. Засади управління і вибір цілей діяльності освітньої системи в контексті європейського виміру / Д. Дзвінчук // Вища освіта України. - 2006. - № 2. - C. 20-26.

Українська вища школа та інноваційний освітній процес у рамках Болонської конвенції / А. С. Журавльов, Н. О. Шушляпіна [та ін.] // Актуальні питання підготовки медичних та фармацевтичних фахівців у контексті Європейської освітньої інтеграції : матеріали навч.-наук. конф. - Чернівці, 2009. - С. 158-161.

Запесоцкий А. Ставка - будущее России. Азартная игра - Болонский процесс / А. За-песоцкий // Высшее образование в России. - 2005. - № 9. - C. 3-8.

Ильин В. Высшая школа в современной России: пути выхода из кризиса / В. Ильин, Г. Аверьянова, К. Ромашкин // Высшее образование в России. - 2005. - № 11. - C. 108-114.

Егоров А. Готовность к вхождению в Болонский процесс (региональный опыт) / А. Егоров, Е. Сухова // Высшее образование в России. - 2005. - № 10. - C. 47-56.

Карвацька Ж. Застосування модульно-рейтингової системи навчання / Ж. Карвацька // Освіта. - 2007. - Т. 18, № 3. - С. 28.

Лазарев Г. Региональный университет; пути интеграции в рамках Болонского процесса / Г. Лазарев, О. Мартыненко // Высшее образование в России. - 2005. - № 10. - C. 12-22.

Мацак А. До проблеми зовнішнього тестування / А. Мацак // Вища освіта України. - 2006. - № 2. - C. 27-31.

Никольский В. Тенденции Болонского процесса / В. Никольский // Высшее образование в России. - 2005. - № 10. - C. 156-169.

Пивень Г. Казахская высшая школа и Болонский процесс / Г. Пивень, Ю. Пак // Высшее образование в России. - 2005. - № 9. - C. 15-20.

Про освіту : Закон України від 23.03.96 № 100/96 ВР.

Прянишникова О. Д. Европейская структура классификаций: деятельность за рамками Болонского процесса / О. Д. Прянишникова // Профессиональное образование. - 2006. - № 2. - С. 9.

Реан А. А. Психология и педагогика / А. А. Реан, Н. В. Бордовская, С. И. Розум. - СПб. : Питер, 2007. - 432 с.

Самостійна робота інтернів на клінічних кафедрах з точки зору Болонської угоди / Г. І. Резніченко, Ю. Г. Резніченко, В. І. Кошля [та ін.] // Актуальні питання фармацевтичної та медичної науки та практики : зб. наук. статей. - Запоріжжя : ЗДМУ, 2007. - Т. XVIII. - С. 234-236.

Санникова І. Інтегрована модель безперервної економічної освіти / І. Санникова // Вища освіта в Росії. - 2009. - № 5. - С. 63-66.

Сазонова З. Болонский процесс; духовное измерение / З. Сазонова // Высшее образование в России. - 2005. - № 10. - C. 26-31.

Сидоренко О. Л. Соціальна педагогіка і Болонський процес: пошуки гармонізації / О. Л. Си-доренко // Наукові записки кафедри ХНУ ім. В.Н. Каразіна. - Харків : видавничий центр ХНУ, 2004. - Вип. 12. - С. 193-199.

Тестов В. Математика и Болонский процесс / В. Тестов // Высшее образование в России. - 2005. - № 10. - C. 40-42.

Шаронова С. Болонский процесс: взгляд из Европы / С. Шаронова // Высшее образование в России. - 2005. - № 12. - C. 142-146.

Шушляпин О. И. Компетентность выпускника медицинского вуза в контексте непрерывного образования, воспитания и наставничества / О. И. Шушляпин // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. праць. - Харків : НТУ «ХПІ», 2007. - Вып. 13-14 (27). - С. 307-323.

Стильові особливості саморегуляції пізнавальної активності лікарів-інтернів на етапі стартового професійного утворення / О. І. Шушляпін, О. М. Шелест, О. І. Кожин [та ін.] // Право і безпека. - 2010. - № 3 (35). - С. 240-243.